پورتال سازمانی راهبران (PORTAL)

پورتال سازمانی راهبران نرم افزاری است مبتنی بر وب که با ایجاد یک درگاه مشترک طیف گسترده ای از خدمات را در اختیار انواع مخاطبین سازمان قرار می دهد.
مخاطبین پورتال سازمانی می توانند مراجعین سازمان، پرسنل، سایر سازمان ها و ارگان ها، کارفرمایان، پیمانکاران، مدیران و یا عامه مردم باشند.
"ارائه خدمات آنلاین" و "تعامل" دو مفهوم اصلی در پورتال سازمانی هستند.

در واقع پورتال سازمانی :

  • با سایر نرم افزارهای مبتنی بر وب سازمان ارتباط برقرار می کند.
  • با سایر سازمان ها و ارگان های مرتبط و پورتال های آنها ارتباط برقرار می کند.
  • برای انواع مخاطبین، سرویس های ویژه ایشان را ارائه می کند.( مدیریت دسترسی )
  • با بانک های اطلاعاتی مرتبط ارتباط برقرار می کند.
  • خدماتی از سازمان را که قابلیت ارائه از طریق وب را داشته باشد به صورت مجتمع ارائه می نماید.

    در یک پورتال سازمانی موفق، بخش اعظم خدمات سازمان در قالب فرآیندهای مشخص به صورت آنلاین و در قالب زیر سیستم های پورتال ارائه می گردد و در واقع یک سامانه اتوماسیون تحت وب برای عموم مخاطبین ایجاد می شود. مسلماً با نتایج اتوماسیون آشنا هستید.
     
  • کاهش حجم قابل ملاحظه مراجعه
  • کاهش حجم بوروکراسی و ذخیره منابع مصرفی
  • ارائه خدمات به صورت تمام وقت و لاینقطع
  • حذف گلوگاهها و صفوف کاری
  • افزایش سطح رضایتمندی مراجعین و پرسنل
  • دسترسی به خدمات از هر جا و در هر زمان ( حذف محدودیت ها )
  • افزایش بهره وری پرسنل و امکان سرمایه گذاری بر منابع انسانی
  • کنترل و نظارت دقیقتر و سرعتر بر روند اجرای فرآیندها
  • و  مهمتر از همه صرفه جویی غیر قابل تصور در هزینه های جاری سازمان

ردیف

شرح خدمات

قیمت (ریال)

توضیحات

1

طراحی پوسته گرافیکی اختصاصی با ارائه اتود اولیه و با رعایت استاندارد طراحی وب و کنترل کیفی جهت انطباق با مرورگرهای استاندارد

25.000.000

تغییرات مورد نظر کارفرما تا دو مرحله اعمال و نسخه نهایی ارائه می گردد. درخواست تغییرات پس از این مراحل مستلزم پرداخت هزینه مستقل خواهد بود.

2

طراحی هر اتود گرافیکی اضافه جهت پوسته اختصاصی

2.500.000

 

3

سفارش سازی پوسته سایت برای زیر سایت ها (بدون تغییر در کدنویسی پوسته)

4.000.000

شامل تغییر طرح بنر فوقانی، تغییر رنگ پوسته، آماده سازی پکیج پوسته، چیدمان صفحه اصلی زیر سایت

4

طراحی اینتروی اولیه پورتال

2.000.000

 

5

طراحی چیدمان صفحات اصلی همراه با بنرهای موضوعی هر صفحه 

2.500.000

 

6

طراحی بنر گرافیکی مناسبتی و تبلیغاتی در ابعاد استاندارد

200.000

حداقل تعداد بنرهای قابل سفارش 5 عدد بوده در صورت اعمال تغییرات هزینه به صورت مجزا محاسبه می گردد.

7

طراحی چیدمان صفحات داخلی ساده به ازای هر صفحه

400.000

 

8

ارائه خدمات مشاوره به ازای هر ساعت

500.000

بدون احتساب هزینه ایاب و ذهاب و اقامت

9

خدمات آموزش به ازای هر ساعت

400.000

حداقل 2 ساعت، ظرفیت کلاس حداکثر 3 نفر و در محل شرکت خواهد بود.

10

حضور کارشناس در محل کارفرما به ازای یک روز کاری 8 ساعته

1.200.000

هر ساعت اضافه معادل 000/200 ریال محاسبه می گردد (بدون هزینه ایاب و ذهاب، اقامت)

11

هزینه ایجاد زیر پرتال روی دامنه و زیر دامنه مجزا

1.000.000

جهت زبان دوم یا سوم

12

آماده سازی پوسته برای زبان دوم LTR و چیدمان صفحه اصلی

2.500.000

منظور از LTR زبان های چپ به راست هستند

13

هزینه آماده سازی و تنظیم اولیه سرور

5.000.000

 

14

هزینه نگهداری سرور ماهانه

1.500.000

تهیه نسخه پشتیبان به صورت روزانه و در محلی خارج از سرور میزبان صورت می گیرد.

15

ارتقاء نسخه پرتال (در صورت عدم وجود قرارداد پشتیبانی)

3.000.000

 

16

ارتقاء نسخه ماژول های عمومی بابت هر نسخه ماژول (در صورت عدم وجود قرارداد پشتیبانی)

200.000

ماژول های تعاملی و ابزارهای تخصصی به صورت موردی هزینه مجزا درنظر گرفته می شود.

17

هزینه تنظیمات و بررسی عملکرد ماژول های تعاملی و تخصصی

500.000

هزینه تبدیل داده ها و تغییرات سفارش سازی مجزا محاسبه می گردد.

18

ارائه خدمات مشاوره در خصوص معماری محتوایی و بررسی آزمون HEP و ارائه گزارش آزمون بر پورتال

20.000.000

 

  • هزینه خدمات فوق در حالت پایه اعلام شده است و در صورت افزایش زمان ارائه خدمات، قابل افزایش خواهد بود.
  • ماژول های عمومی شامل مجموعه اخبار و مقالات، مدیریت ویژگی ها، گالری تصاویر، اسلایدشو، بازخورد، پرسش و پاسخ، کاربران آنلاین، راهنمای آنلاین، نرخ ارز و سکه، آب و هوا، آنلاین تب، آنلاین آکاردئون، آنلاین باکس، آنلاین گالری، آنلاین تولتیپ می باشند.
  اطلاع رسانی شرکتی 1 شرکتی 2 سازمانی
   •  امکانات بخش مدیریت محتوا
 ویرایشگر قدرتمند محتوا 
 زمان نمایش / عدم نمایش محتوا 
 مدیریت صفحات
 بایگانی صفحات
 نسخه برداری از صفحات
 مدیریت منوها
 مدیریت بنرهای تبلیغاتی
 مدیریت پیوندها
 مدیریت تب ها ( صفحات پاراگرافی )
 کادر محاوره ای ( Popup )
 تصاویر متحرک ( SlideShow )
 کادر نمایش تصویر با قابلیت پیمایش ( LightBox )
 مدیریت اخبار
آرشیو خبر
 سامانه گردش خبر
 فیلدهای سفارشی فرم ثبت خبر
 تصاویر متحرک یکپارچه خبری همراه با لینک خبر
 متن روان خبری همراه با لینک خبر و کنترل پیمایش
 مدیریت جداول سفارشی ( داینامیک )
 مدیریت مقالات
 مدیریت دانشنامه
 گالری تصاویر پیشرفته
 پخش موسیقی
 پخش فیلم های FLV
 متن های متحرک
 تصویر روز
 سخن روز
 نمایش نرخ ارز
 نمایش وضعیت آب و هوا
 نمایش اوقات شرعی
 نسخه چاپی صفحات
 ورودی و خروجی RSS
 نقشه سایت
 جستجوی مطالب
 محتوای مرتبط
 ثبت نسخه های مختلف محتوا
 ابزار جستجوی وب Google
   •  امکانات بخش مدیریت کاربران
 ساختار سفارشی عضویت کاربران
 پروفایل شخصی کاربر
 مدیریت نقش های کاربری
 تخصیص بازه زمانی اعطای نقش
 ساختار درختی گروه های نقش ها
 مدیریت سطوح دسترسی چند لایه
 کد اعطای خودکار نقش
 فرم عضویت سفارشی
 مدیریت قوانین فیلدهای فرم عضویت
 فهرست عملیات کاربر
 آمار بازدیدها
 آمار ثبت نام ها
 نمایش اعضای آنلاین
 ثبت فعالیت کاربر در سایت
 استفاده از Captcha
 تعیین صفحه ورودی کاربران
   •  امکانات مدیریتی پرتال
 ارسال خبرنامه
 مخزن بازیابی اطلاعات ( Recycle bin )
 مدیریت پوسته ها
 مدیریت الگوها ( سبک ها )
 مدیریت زبان ها
 مدیریت اسکریپت ها
 ثبت سایت در جستجوگرها
 مدیریت فایل ها
 ساختار ایمن بارگذاری فایل ( ذخیره در بانک اطلاعاتی )
 مدیریت پوشه ها
 ارسال گزارش رویدادها به صورت ایمیل
 گزارشات پرتال
 مدیریت فروشندگان
 اعطای اعتبار به فروشندگان
 پشتیبانی کامل از پروتکل SSL
 بکارگیری تکنولوژی AJAX
 اختصاص پوسته مستقل به ازاء صفحه
 مدیریت بانک های اطلاعاتی پرتال
 زمان بندی خودکار وظایف پرتال
 تحلیلگر موقعیت پرتال در فهرست Google
 زیر سایت ساز خودکار
   •   امکانات تعاملی و سازمانی
 وبلاگ گروهی
 نظر سنجی ساده
 فرم های بازخورد
 مدیریت پیام کوتاه (سرویس توسعه سامان)
 مدیریت پیام کوتاه (سرویس سفارشی)
 انجمن ها و تالارهای گفتگو
پیام خصوصی کاربران
 مدیریت سؤالات متداول
 فرم ساز
 مرکز دانلود
 مرکز اسناد پیشرفته
 مدیریت بانک های اطلاعاتی
 فروشگاه آنلاین
 سامانه پرداخت آنلاین ( بانک های سامان، پارسیان، اقتصاد نوین، ملی )
 آزمون آنلاین
 نقشه های داینامیک جغرافیایی
   •  مختصات پکیج
 تعداد زیر پرتال ها 0 2 4 نامحدود
 تعداد زبان ها 2 2 3 4
 سفارش سازی ابزار مدیریت بانک اطلاعاتی ندارد محصولات یا پروژه ها محصولات، پروژه ها
و منابع انسانی
محصولات، پروژه ها
و منابع انسانی به همراه
یک ساختار سفارشی
 چیدمان محتوایی صفحه اصلی 2 2 3 4
 چیدمان محتوای صفحات داخلی 5 10 10 20
 تعداد پوسته های اختصاصی 1 1  1 یک پوسته چهار رنگ فصلی
 ثبت دامنه 1 * ir. 1 * ir.  1 * ir.  1 * ir. و 1*Com/Net/Org
 سرویس میزبانی 1 گیگابایت 2 گیگابایت 3 گیگابایت 5 گیگابایت
 آموزش حضوری 1 جلسه / 3 ساعت 2 جلسه / 6 ساعت 3 جلسه / 12 ساعت 5 جلسه / 20 ساعت
 ارائه بسته های آموزشی
 خدمات پشتیبانی فنی آنلاین 3 ماه 6 ماه 12 ماه 12 ماه
 قیمت (ریال) 32.000.000 50.000.000 100.000.000 160.000.000
  • امکان ارتقای سرویس میزبانی در هر زمان و متناسب باحجم فعالیت پرتال وجود دارد.
  • محور خدمات پشتیبانی، سامانه پشتیبانی آنلاین راهبران خواهد بود لکن سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات متقاضی خدمات پشتیبانی حضوری و تلفنی می توانند با مذاکره حضوری یا تلفنی از شرایط ارائه این خدمات مطلع شوند.
  • در پایان دوره پشتیبانی گزارش کامل خدمات پشتیبانی بر اساس زمان و تعداد و کیفیت پاسخگویی به کارفرما ارائه می گردد.

 

مختصات / نوع سرویس

Silver
PTL-GC-102

Gold
PTL-GC-101

پشتیبانی تلفنی ( در ساعات اداری )

----

دارد

پشتیبانی آنلاین 24 ساعته ( Ticket Center )

دارد

دارد

به روز رسانی نسخه پورتال

دارد

دارد

به روز رسانی نسخ ماژول ها

----

دارد

بررسی عملکرد نرم افزار

ماهانه

هفتگی

تهیه نسخه پشتیبان

ماهانه

هفتگی

بهینه سازی بانک های اطلاعاتی و سرعت بارگذاری

----

ماهانه

تخفیف در خرید ابزارها ( پوسته و ماژول)

----

20 درصد

تخفیف در دریافت خدمات تکمیلی

---

10 درصد

مدت پشتیبانی

12 ماه

12 ماه

قیمت (ریال)

12.000.000

25.000.000


•    کارفرمایان پس از پایان دوره پشتیبانی رایگان نسخه پورتال و جهت ادامه خدمات، از کارتهای گارانتی استفاده می نمایند.
•    در صورت نیاز به حضور کارشناس پشتیبان در محل کارفرما، ضمن هماهنگی قبلی هزینه اعزام کارشناس به صورت مستقل محاسبه و توسط کارفرما پرداخت می گردد.
•    حداکثر زمان پاسخگویی به تیکت ها 24 ساعت می باشد.
•    چنانچه کارفرمایان یک یا چند دوره نسبت به خرید کارت گارانتی اقدام ننمایند، در صورت تمایل به اخذ مجدد خدمات، علاوه بر هزینه کارت، هزینه دوره های یاد شده را نیز پرداخت خواهند نمود.
•    مالیات بر ارزش افزوده مطابق با درصد مصوب به قیمت کارتها اضافه می شود.
•    با خرید کارت گارانتی، حساب کاربری کارفرما در سامانه پشتیبانی آنلاین برای مدت یکسال تمدید می گردد.

  1. استفاده از تکنولوژی .NET : بهره گیری از این تکنولوژی که دامنه نفوذ آن روز به روز رو به تزاید است و به خصوص نیروی متخصص و مجرب آن در ایران کم نیست باعث می شود محدودیت های پیش روی توسعه نرم افزار چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ هزینه ای کاهش یابد و در نتیجه ارائه راه حل های مبتنی بر این تکنولوژی بیشتر از سایر فن آوری های مشابه جامه عمل به خود بپوشاند.
2. امکان استفاده از بانک های اطلاعاتی متنوع ( Multi Database ) : نرم افزار به صورت استاندارد از بانک اطلاعاتی MS SQL استفاده می کند که خود بر گستره قابلیت های آن می افزاید. اما به دلیل عدم محدودیت در استفاده از بانک های اطلاعاتی، نرم افزار این امکان را می دهد تا بر اساس نوع پروژه و حجم اطلاعات از بانک های اطلاعاتی دیگر نیز استفاده شود.تجربه استفاده از بانک های MY SQL و ORACLE در این نرم افزار مبین این قابلیت کلیدی نرم افزار است.
3. بومی سازی( Localization ) : نرم افزار به گونه ای طراحی شده که  امکان تغییر زبان و بومی سازی آن با نصب بسته های زبانی به راحتی صورت گیرد. هم اکنون بسته های اکثر زبان ها برای نرم افزار وجود دارد لذا برای توسعه پرتال به سایر زبان ها صرفاً با انتخاب بسته زبانی مورد نظر و نصب آن در پرتال فرآیند بومی سازی انجام می شود.
4. معماری چند لایه : بهره گیری از معماری چند لایه ( Multi-Layer Structure ) به عنوان یک اصل اساسی در طراحی نرم افزار و استقلال عملیاتی لایه دسترسی به اطلاعات، لایه منطقی و بستر برنامه نویسی نرم افزار و واسط گرافیکی باعث شده است ضمن حفظ یکپارچگی کامل علاوه بر بالا بردن سطح امنیتی نرم افزار و جلوگیری از تهدیدهای ناشی از طراحی تک لایه ، قابلیت های نرم افزار برای توسعه چه از لحاظ کارکرد و چه از نظر ساختار گرافیکی افزایش یابد.
5. یکپارچگی با سایر نرم افزارها ( Enterprise ): یکی از مهمترین ویژگی های یک نرم افزار موفق امکان اتصال و برقراری ارتباط با سایر نرم افزارها و بانک های اطلاعاتی موجود در یک سازمان یا شرکت است. بستر برنامه نویسی پرتال  راهبران به گونه ای طراحی شده است که می تواند با اکثر نرم افزارهای متداول سازمانی ارتباط برقرار کرده و با استفاده از این ویژگی به تبادل اطلاعات با ایت دست از نرم افزارها بپردازد. این مهم باعث ایجاد سطح بالایی از یکپارچگی و ارائه انواع سرویس ها از طریق پرتال می شود.
6. انعطاف و مقیاس پذیری ( Scaling ) : ساختار ماژولار ( MODULAR ) این امکان را به کاربر می دهد تا متناسب با نیاز خود و انتخاب و نصب طیف ماژول هایی که هریک کاربری تازه ای به پرتال می بخشد، نیاز خود را برای رسیدن به اهداف سازمانی مشخص مرتفع کند. با توجه به حوزه وسیع انتشار نرم افزار و تعدد توسعه دهندگان آن معمولاً به ازاء هر نیاز مشخص، ما به ازائی در قالب ماژول ارائه شده است علاوه بر آن امکان توسعه و طراحی ماژول برای نیازهای خاص نیز به خوبی در نرم افزار دیده شده است.
7. توارث زیر پرتال ها ( Sub/Child Portal ): این خاصیت پرتال بنا به اقرار اکثر کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات یکی از بی بدیل ترین خصوصیات نرم افزار محسوب می شود. با استفاده از این ویژگی با یکبار نصب نرم افزار می توان به تعداد نامحدود زیر پرتال تولید کرد. این زیرپرتال ها که خاصیت های کلی خود را از پرتال اصلی به ارث می برند در عمل می توانند کاملاً مستقل دارای ساختار گرافیکی، ماژولی، محتوایی و دارای طیف اختصاصی کاربران و سطوح دسترسی باشند. مدیریت پرتال مرکزی دارای نظارت عالیه بر تمام زیر پرتال هاست اما از حیث مدیریت اجرایی، زیر پرتال ها می توانند مدیریت خاص خود را داشته باشند.
8. ارائه سطوح دسترسی بر مبنای ساختار سازمانی : یکی از مهمترین قابلیت های نرم افزار امکان تعریف گروه های کاربری متفاوت و نامحدود و همینطور تعریف نقش ایشان در نرم افزار و ارائه سطوح دسترسی مشخص برای هر نقش یا کاربر می باشد. این مهم شرایطی را فراهم می کند تا ساختار سازمانی و سیاست های مدیریت به راحتی از طریق تعریف سطوح دسترسی میسر باشد.
9. سامانه ثبت عملکرد : پرتال IRANDNN مجهز به یک سامانه قدرتمند ثبت عملکرد می باشد که امکان ذخیره سازی فعالیت کاربران، تغییرات نرم افزار، عملکرد مدیران سایت و زیر پرتال ها را میسر می سازد. این سامانه کنترل و نظارت پرتال را به معنای واقعی آن میسر می سازد. این سامانه امکان سفارشی سازی وضعیت ثبت عملکرد را نیز داراست و می تواند بر اساس سیاست های مدیریت پرتال تغییر کند. گزارشگیری بر اساس زمان و نوع فعالیت نیز از دیگر امکانات این سامانه می باشد.
10. سامانه آدرس دهی بهینه صفحات ( FRIENDLY URL ) : این سامانه برای هر یک از صفحات پرتال آدرس قابل درکی ایجاد می کند که ساختار جستجوی صفحات را در موتورهای جستجو ارتقا می دهد.
11. تنوع ساختار گرافیکی : همانطور که قبلاً اشاره شد نرم افزار از یک زیر بنای چند لایه در طراحی بهره می برد. یکی از قابلیت هایی که این ساختار به نرم افزار می بخشد امکان دارا بودن ساختار گرافیکی متنوع است. نرم افزار می تواند دارای چندین پوسته ظاهری باشد و بنا به نظر مدیران پرتال در بخشهای مختلف پرتال به کار روند و یا در دوره های زمانی مختلف و متناسب با تشخیص مدیریت به عنوان پوسته اصلی استفاده شوند.
12. خاصیت ثبت نسخه ها ( Versioning ) : این خاصیت پرتال باعث می شود تمام محتوای ویرایش شده پرتال در بخش های مختلف همراه با نسخه های اولیه ذخیره شوند و در صورت نیاز به استفاده از نسخه های قبلی این امکان وجود داشته باشد که نسخه های قبلی بازآوری شوند. نسخه های ویرایش شده بر اساس تاریخ ویرایش در بخش مدیریت محتوای همان بخش موجود می باشد و کافیست کاربر با کلیک روی محتوای مورد نظر آن را بازآوری کند.

 

آموزش مدیریت پرتال (مدیریت کاربران، انواع عضویت ها، مدیریت نقش ها و سطوح دسترسی، مدیریت فایلها، مدیریت پوسته و کانتینر)  
مدیریت صفحات (اصول صفحات، ساخت صفحه به صورت مقدماتی و پیشرفته، جابجایی صفحه، تنظیمات صفحه، حذف و بازیابی صفحه، امنیت صفحات)  
مدیریت ماژول ها (مروری بر ساختار ماژول ها، افزودن ماژولها، جایجایی ماژولها، حذف و بازیابی ماژولها، سطوح دسترسی ماژولها)  

 

برنامه زمانبندی پروژه های پرتال سازمانی 00.00
فرم اعلام مشخصات پرتال (این فرم توسط کارفرما به جهت دریافت اطلاعات اولیه فنی پروژه دریافت می گردد) 00.00  
فرم گرافیک - اخذ نظرات کارفرما (این فرم توسط کارفرما تکمیل می گردد و نظرات گرافیکی جهت طراحی پوسته اخذ می گردد) 00.00  
فرم تأیید اتود گرافیکی پوسته 00.00  
فرم اعلام تغییرات اتود گرافیکی پوسته 00.00
صورتجلسه آموزش نماینده کارفرما 00.00
صورتجلسه تحویل پروژه 00.00
 
کلیه حقوق سایت برای شرکت راهبران فن آوری پاسارگاد محفوظ می باشد
);